یکشنبه 27 آبان 1397

بنیاد نخبگان استانها

بنیاد نخبگان استانها

سامانه ها

شانزدهمین جلسه ی هسته ی مرکزی شورای سرآمدان علم و تجربه ی شهرستان مریوان تشکیل شد.

شانزدهمین جلسه ی "هسته ی مرکزی شورای سرآمدان علم و تجربه ی شهرستان مریوان" در روز پنجشنبه مورخ 3 خرداد 1397 راس ساعت 10 صبح در محل دانشگاه آزاد واحد مریوان با حضور روسای و نمایندگان ادارات "جهاد کشاورزی"، "منابع طبیعی"، "راه و شهرسازی"، "محیط زیست"، " راهداری و حمل و نقل جاده ای"، "پایانه مرزی باشماق"، "آموزش و پرورش" و "دانشگاه آزاد"، اعضای کارگروه عمران و شهرسازی و اعضای هسته مرکزی  شورای سرآمدان علم و تجربه ی شهرستان مریوان تشکیل شد.

در این جلسه که کارگروه عمران و شهرسازی شورا ارائه گزارش دادند، آقای مهندس مظفر بیگلر مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل که یکی از شرکتهای موفق و مطرح کشوری است گزارشی از وضعیت جاده جدید مریوان-سنندج ارائه کردند. آقای مهندس بیگلر گزارش خود را در سه بخش (۱) وضعیت پیشرفت جاده مریوان-سنندج (۲) تقاطع گاران و (۳) کنارگذر مریوان ارائه کردند. آقای مهندس بیگلر وضعیت پیشرفت قطعه های مختلف جاده مریوان – سنندج را تشریح کردند و اظهار داشتند که به غیر از قطعه شماره ۴، بقیه قسمت ها پیشرفت خوب و رضایت بخشی دارند و حتی در برخی قسمتها منجمله تونل باغان که مهمترین و اساسی ترین بخش این جاده است از تعهدات مکتوب خود جلوتر هستند. ایشان در ادامه اظهار داشت که ما علاوه بر اداره راه و شهرسازی که قانونا به آنها متعهد هستیم، خود را در مقابل شورای سرآمدان علم و تجربه شهرستان مریوان نیز متعهد می دانیم و بنا داریم در روز ۲۵ آبان ۹۷ (سالروز بازدید اعضای هسته مرکزی شورای سرآمدان علم و تجربه از پروژه) یعنی ۵ ماه زودتر از تاریخ اتمام پیمان، این تونل را تحویل دهیم که انشالا بازگشایی آن با حضور اعضای هسته مرکزی شورا صورت خواهد گرفت. قطعه شماره ۴ که پیمانکار آن شرکت جهاد نصر است و بدلیل کم کاری و مستقر نبودن اعضای شرکت در محل پروژه، بسیار عقب است و این قطعه پیشرفت رضایت بخشی ندارد. مقرر گردید اعضای هسته مرکزی شورا جلسه ای با مسئولین این شرکت تشکیل داده و مراتب نگرانی خود و مردم مریوان را اعلام دارند. در ادامه آقای مهندس بیگلر به احداث خلاقانه و جذاب مسیرهایی برای عبور و مرور دام از جاده اشاره کرد و افزود برای اولین بار در سطح کشور از چنین طرحهایی استفاده می شود که بدون آسیب رساندن به محیط زیست سازه جالبی برای این موضوع طراحی شده است. مهندس بیگلر در ادامه گزارش خود به این نکته اشاره کرد که در صورت اتمام جاده مریوان سنندج و زیر بار ترافیک رفتن این جاده دو مشکل بسیار اساسی پیش خواهد آمد که باید این موضوعات به مطالبه عمومی تبدیل شده و سریعا اعتبارات لازم برای اجرای آنها جذب شود. یکی ضرورت احداث تعاطع گاران و دیگری کنارگذر مریوان-مرز باشماق است. ایشان طرح جامع ارائه شده برای هردو پروژه را ارائه کردند. در خصوص ضرورت احداث کنار گذر مریوان-مرز باشماق به این موضوع اشاره شد که با توجه به عبور و مرور حجم زیاد ماشینهای سنگین برای مرز باشماق، عبور آنها از داخل شهر و رفتن به سمت جاده جدید مشکلات بسیار بزرگی ایجاد خواهد کرد و لذا فکر اساسی و به موقع برای آن بسیار ضروری و حیاتی است. ایشان مسیر پیش بینی شده برای احداث کنار گذر مریوان را که از کنار روستاهای عصرآباد، پیله، سیف، انجیران، دره وران، کیکن، نچی و سعدآباد می گذرد را تشریح کرد و نمایندگان ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی نکته نظرات و ملاحضات خود را اعلام کردند.

تاریخ انتشار : 1397/03/07
کد : 205
تعداد بازدید: 322

               تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بنیاد ملی نخبگان محفوظ می باشد
آدرس: خیابان آزادی- بین خیابان نواب و رودکی- جنب کوچه طاهرنیا- پلاک 209 تلفن: 63478000 - 09601